Aneta Orzechowska
Naczelnik Wydziału
tel. 46 858 28 28
email: aneta.orzechowska@mszczonow.pl
Zadania Naczelnika Wydziału z zakresu ewidencji ludności:
- Prowadzenie rejestru mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy, obsługa systemu PESEL za pomocą aplikacji źródło i ich aktualizacja na podstawie zgłoszeń meldunkowych,
- Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- Udzielanie informacji adresowej zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych,
- Przyjmowanie zgłoszeń na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
- Przyjmowanie zgłoszeń zameldowania i wymeldowania na pobyt stały i czasowy cudzoziemców,
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach meldunkowych,
- Wydawanie poświadczeń zameldowania na żądanie stron zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Prowadzenie sprawozdawczości statystycznej dotyczącej ruchu ludności,
- Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie podziału gminy na obwody i okręgi wyborcze,
- Prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców,
- Realizacja przepisów dotyczących zgromadzeń,
- Realizacja ustawy o imprezach masowych,
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP,
- Przeprowadzanie powszechnych spisów ludności.
Zadania Wydziału:
Zadania z zakresu dowodów osobistych:
- Przyjmowanie wniosków o wydanie dokumentu tożsamości,
- Wydawanie dowodów osobistych,
- Unieważnianie utraconych dowodów osobistych,
- Zawieszenie, odwieszenie certyfikatów w e-dowodach,
- Udzielanie informacji osobowo-adresowych z bazy wydanych i utraconych dowodów osobistych.
Zadania z zakresu p.poż.:
- Opracowywanie programów ochrony p.poż. oraz potrzeb do projektu budżetu,
- Prowadzenie spraw związanych z budową, remontami i adaptacją strażnic (sporządzanie wniosków o dotacje, organizowanie przetargów),
- Przygotowywanie wniosków o dofinansowanie zadań własnych ze środków samorządu Województwa Mazowieckiego (Urząd Marszałkowski) a także do Prezydium Zarządu Województwa ZOSP RP i Zarządu Głównego OSP,
- Naliczanie świadczeń dla ochotników za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych oraz szkoleniach,
- Prowadzenie rejestrów terenowych OSP,
- Rozliczanie kart drogowych pojazdów i sprzętu pożarniczego w 8 gminnych jednostkach OSP,
- Gospodarka materiałowa wyposażenia i sprzętu p. poż.,
- Koordynowanie prac związanych z prowadzeniem szkoleń BHP i badań lekarskich, ubezpieczeń członków OSP, sprzętu, mienia oraz szkoleń uprawniających do udziału w akcjach ratowniczo-gaśniczych i badań kwartalnych,
- Sporządzanie sprawozdań,
- Współpraca z Zarządem Miejsko-Gminnym OSP oraz z PPSP w Żyrardowie,
- Zakup sprzętu i umundurowania,
- Zawieranie umów z konserwatorami pojazdów pożarniczych,
- Analiza operacyjnej działalności OSP,
- Koordynacja i analiza działalności orkiestry dętej,
- Zapobieganie pożarom w obiektach użyteczności publicznej.
Sprawy z zakresu obrony cywilnej:
- Planowanie działalności w zakresie realizacji zadań Obrony Cywilnej
- Opracowywanie planu Obrony Cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych
- Przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania (SWO)
- Organizowanie i prowadzenie szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony
- Przygotowanie ewakuacji zagrożonej ludności oraz koordynowanie tych działań
- Ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym działającym na terenie gmin
- Planowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej
- Gospodarowanie sprzętem OC, nadzorowanie i kontrola stanu budowli ochronnych i urządzeń specjalistycznych OC
- Podejmowanie działań w zakresie popularyzacji OC
- Organizacyjno – techniczna obsługa Burmistrza i Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego realizujących zadania wynikające z ustawy o zarządzaniu kryzysowym
- Opracowywanie planu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do wykonania zadań w czasie pokoju oraz w razie ogłoszenia mobilizacji lub wojny
- Nakładanie na mieszkańców obowiązku wykonywania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony kraju, zwalniania ich z tego obowiązku oraz prowadzenia ewidencji wykonywanych świadczeń
- Wykonywanie innych zadań wynikających z poleceń i wytycznych Burmistrza, jako Szefa Obrony Cywilnej gminy oraz wydziału zarządzania kryzysowego Wojewody
- Przygotowywanie planów akcji kurierskiej oraz organizowanie ćwiczeń w tym zakresie
- Prowadzenie kancelarii niejawnej
Sprawy z zakresu USC:
- Rejestracja zdarzeń z zakresu stanu cywilnego w systemie rejestrów państwowych,
- Sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
- Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego,
- Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie, małżeństwa osobom zamierzającym zawrzeć małżeństwo konkordatowe oraz przyjmowanie oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- Wydawanie zaświadczeń stwierdzających zdolność prawną do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
- Wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o przepisy prawa o aktach stanu cywilnego.